آیا شما نیاز به یک نرم افزار CRM دارید؟

چگونه سرمایه گذاری در یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به یک کسب و کار کوچک کمک کند تا کارایی آن را بهبود بخشد. هجده ماه پیش، کریس ویگلسورث نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) را در شرکت خود، Coursecheck نصب کرد.

او می گوید، کاتالیزور، از یک گروه یک نفره برای جذب شخص دیگری در شرکت استفاده می کرد. “برای سال اول، تمام اطلاعات مدیریت من را در یک صفحه گسترده قرار دادم، اما با دو نفر، ما مجبور بودیم آن را به اشتراک بگذاریم یا چیزی پیچیده تر کنیم.”

آقای ویگلسورث کسب و کار خود را به عنوان “TripAdvisor دوره های آموزشی” توصیف می کند و با یک نرم افزار CRM، کارکنان بیشترین اطلاعات را در مورد چشم انداز و مشتریان در نوک انگشتان خود دارند. آنها اطلاعات مشتری را از طریق ویژگی مدیریت تماس نظارت می کنند، کار روزمره خود را راحت تر می کنند و بازاریابی شرکت را تغییر می دهند. بنیانگذار می گوید: “ما فقط یک ایمیل ایمیل شخصی با 1000 تماس در 45 دقیقه انجام دادیم که با استفاده از سیستم صفحهکلید قدیمی من غیرممکن بود.”

حتی کوچکترین شرکت دارای اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان، تامین کنندگان، رهبران و بسیاری دیگر از بیت های حیاتی کسب و کار است، اما این تمایل به پراکنده شدن در اطراف پایگاه های داده، صفحات گسترده و حتی قطعه کاغذ است. یک نرم افزار CRM تمام اینها را به هم متصل می کند، که شما را قادر می سازد تا سازمان هایی را که با آن برخورد می کنید، ردیابی کنید، مخاطبین خود را مدیریت کنید، اطلاعات را وارد کنید و آنها را به طور موثرتر به بازار بفرستید.

CRM به ویژه برای خرده فروشان مرتبط است، توضیح می دهد Dan Conboy، مدیر عامل آژانس تجارت الکترونیک، بیانیه. او می گوید: “برای اینکه کسب و کار به طور موثر انجام شود، شما باید یک سیستم واحد داشته باشید که اطلاعات سهام را هماهنگ می کند تا از جلوگیری از فروش جلوگیری کند، که همچنین اطلاعات مشتری را به شما در تصمیم گیری های بهتر شما می دهد.”

“سیستم قدیمی تا کار می کند، اما هر بار که شما موفق به گرفتن اطلاعات در مورد چگونگی مشتری خود در تعامل با کسب و کار شما، شما از دست دادن فرصت های رشد است.”

از کجا شروع کنیم
الیور هاوود، مدیر دیجیتال در KPMG، فکر می کند مردم، نه تکنولوژی، نقطه شروع برنامه ریزی یک نرم افزار CRM هستند. او می گوید: «اولین گام این است که درک مشتری پایه خود را، نه فقط از نظر بازاریابی، بلکه در کل عملیات، درک کنید. “و مراقب باشید از boffins که ممکن است نصب آن را به عنوان یک پیاده سازی فنی – مطمئن شوید که آن را برای کاربران در داخل سازمان طراحی شده است.”

او همچنین از تلاش برای مرتب کردن همه چیز در یک زمان هشدار می دهد. او می گوید: “انجام آن به تدریج. “نقطه شروع برای CRM به عنوان یک موتور بازاریابی یا یک سیستم مدیریت خط لوله فروش است که شما می توانید در طول زمان به یک مدیر ارتباط کامل گسترش دهید.”

نرم افزار CRM
نرم افزار CRM

او اضافه می کند که سیستم عامل های مبتنی بر ابر همچنین جای خوبی برای شروع هستند، چرا که شرکت ها را قادر می سازد تا به راحتی شروع به کوچک و مقیاس کنند.

اما مراقب باشید مزیت CRM این است که تمام داده ها در یک مکان قرار دارند، اما این نیز می تواند یک مشکل بزرگ باشد. اگر سیستم کاهش می یابد، شما گیر کرده اید، بنابراین پشتیبان گیری ضروری است.

هزینه و منابع CRM
از لحاظ هزینه، یک سیستم در مقیاس بزرگ می تواند هزاران پوند باشد، اما برای یک کسب و کار کوچک ممکن است CRM خود را تنظیم کند. جمال اسمیت گراهام از شرکت پشتیبانی فناوری اطلاعات، Lucidica می گوید: “موانع ورود بسیار پایین است، با اشتراک ماهانه.”

او اضافه می کند که شرکتها هنوز باید به یاد داشته باشند مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. “سیستم کارآمدی CRM را در اختیار دارید و در حال اجرا است.”

چه چیز دیگری؟ قبل از اینکه شروع کنید، درباره آنچه که میخواهید CRM خود را برای ضبط کسب و کار بخواهید، روشن است و اینکه چگونه از آن استفاده میکنید تا بتوانید بهترین سرمایه ممکن را دریافت کنید.

آقای ویگلسورث Coursecheck می گوید: “ما پول زیادی برای خرج نکردیم و نمی خواستیم که برای ویژگی هایی که لازم نبود، پرداخت کنیم.” سیستم ما بسیار پیچیده نیست، اما برای نظارت بر فروش و مخاطبین مشتری و کمپین های ایمیل به اندازه کافی برای ما کافی است. “

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *